środa, 2 lutego 2011

Ach śpij kochanie....

Z rzeczy dotyczących mojego kochanego synka o których chciała bym wam powiedzieć to kołysanki i bajki .Z początku moja babcia  negowała  fakt że czytam Kubusiowi bajki, uważała że po co skoro i tak on ich nie rozumie. Szybko natomiast zmieniła zdanie kiedy zobaczyła jak on na nie reaguje. Historia tego dlaczego zaczęłam mu je czytać jest dość śmieszna, moja dobra znajoma opowiadała mi swoje wspomnienia z dzieciństwa kiedy rodzice je czytali bajki. Widźąc jej oczy świecące ze łzami w kącikach postanowiłam że już teraz będę  czytać  Kubulkowi . Teraz  nie zaśnie bez bajki i kołysanki. Swoją droga w sprawie śpiewania kołysanek jest ta sama historia, na początku uważałam ze mam brzydki głos i Kubuś nie polubi mojego „wycia”.Teraz kiedy mu śpiewam uśmiecha się i po 2 piosenkach zasypia :D :

1.
W górze tyle gwiazd,
W dole tyle miast,
Gwiazdy miastu dają znać,
Że dzieci muszą spać.

Ach, śpij kochanie, jeśli gwiazdki z nieba chcesz - dostaniesz,
Czego pragniesz, daj mi znać,
Ja ci wszystko mogę dać,
Więc dlaczego nie chcesz spać?

Aaa, aaa, były sobie kotki dwa,
Aaa, kotki dwa, szarobure, szarobure obydwa

Ach, śpij bo nocą, kiedy gwiazdy się na niebie złocą,
Wszystkie dzieci, nawet złe,
Pogrążone są we śnie,
A ty jedna tylko nie.

Aaa, aaa, były sobie kotki dwa,
Aaa, kotki dwa, szarobure, szarobure obydwa.

Ach, śpij bo właśnie, księżyc ziewa i za chwilę zgaśnie,
A gdy rano przyjdzie świt, księżycowi będzie wstyd,
Że on zasnął, a nie ty

2.(wiem że nie jest to typowa kołysanka dla dzieci ale Kubuś bardzo ją lubi)
Śpij i zamknij oczy śnij - śnij
Śpij i zamknij oczy śnij - śnij

A ja będę twym aniołem
Twą radością, smutkiem, żalem
Będę gwiazdą na twym niebie
Będę zawsze obok Ciebie

Jak, wytłumaczyć Tobie mam
Że jesteś wszystkim, tym co mam
Tym co jest dobre i co złe
Uwież tak bardzo...

Śpij i zamknij oczy śnij - śnij
Śpij i zamknij oczy śnij - śnij

A ja będę twym aniołem
Twą radością, smutkiem, żalem
Będę gwiazdą na twym niebie
Będę zawsze obok Ciebie

Jak, wytłumaczyć Tobie mam

Że jesteś wszystkim, tym co mam
Tym co jest dobre i co złe
Uwież tak bardzo Kocham Cię

Jak, wytłumaczyć Tobie mam
Że jesteś wszystkim, tym co mam
Tym co jest dobre i co złe
Uwież tak bardzo Kocham Cię

A ja będę twym aniołem
Twą radością, smutkiem, żalem
Będę gwiazdą na twym niebie
Będę zawsze obok Ciebie

A ja będę twym aniołem
Twą radością, smutkiem, żalem
Będę gwiazdą na twym niebie
Będę zawsze obok Ciebie

Twym aniołem, twym aniołem
Twym aniołem, twym aniołem

3.
Na Wojtusia z popielnika
Z popielnika na Wojtusia
iskiereczka mruga.
Chodź opowiem ci bajeczkę.
Bajka będzie długa.

Była sobie raz królewna,
pokochała grajka,
król wyprawił im wesele
i skończona bajka.

Była sobie Baba Jaga,
miała chatkę z ciasta,
a w tej chatce same dziwy,
cyt! iskierka zgasła.

Patrzy Wojtuś, patrzy, duma,
łzą zaszły oczęta,
czemu żeś mnie oszukała?
Wojtuś zapamięta.

Już ci nigdy nie uwierzę
iskiereczko mała.
Najpierw błyśniesz, potem zgaśniesz,
ot i bajka cała

również tą bardzo lubi...
http://www.youtube.com/watch?v=0vxyzsgzNwE&feature=player_embedded

i tą....
http://www.youtube.com/watch?v=NMXAMNvuy44&feature=player_embedded

Polecam ta stronke ze slowami kolysanek:
babyonline.pl/maluch_sen_artykul,1445.html

2 komentarze:

  1. Witaj:),
    kołysanka nr 1 jest ulubioną mojego synka, za każdym razem każe mi ją śpiewać, nawet sam czasami mi pomaga, na tyle ile umie, poza tym śpiewam mu również nr 3 :)

    OdpowiedzUsuń