czwartek, 13 października 2011

Zosia samosia....

Tuwim Julian

Zosia - Samosia


Jest taka Zosia,
Nazwano ją Zosia-Samosia,
Bo wszystko "Sama! Sama! Sama!"
Ważna mi dama!
Wszystko sama lepiej wie,
wszystko sama robić chce,
Dla niej szkoła, książżka, mama
nic nie znaczą - wszystko sama!
Zjadła wszystkie rozumy,
Więc co jej po rozumie?
Uczyć się nie chce - bo po co,
Gdy sama wszystko umie?
A jak zapytać Zosi:
- Ile jest dwa i dwa?
- Osiem!
- A kto był Kopernik?
- Król!
- A co nam Śląsk daje?
- Sól!
- A gdzie leży Kraków?
- Nad Wartą!
- A uczyć się warto?
- Nie warto!
Bo ja sama wszystko wiem
i śniadanie sama zjem,
I samochód sama zrobię
I z wszystkim poradzę sobie!
Kto by się tam uczył, pytał,
Dowiadywał sie i czytał,
Kto by sobie głowę łamał,
Kiedy mogę sama, sama!
- Toś ty taka mądra dama?
A kto głupi jest!
- Ja sama! 





Ja niestety jestem zosią smosią nie z wyboru ani własnych chęci.
Życie mnie do tego zmusza....I mam tego naprawdę dość!! Od samej podstawówki uczę sie sama, bawiłam sie sama,do matury uczyłam się sama, Kubusia też wychowuję sama. Mam już tego po czubek głowy. Ciągle ze światem zmagam sie sama. Wiem że są ludzie którzy maja gorzej,ale już niewiele sił mi zostało.
I dlatego mam tylko jedno pytanie do tego w górze ;Jaki masz plan wobec mnie Panie Boże?? Bo więcej kopniaków w dupę nie wytrzymam.



2 komentarze:

  1. myślę, że każdy ma swój limit smutku i kopniaków. jak się już przebrnie przez najgorsze, zawsze w końcu wychodzi słońce. wiem, że to banały ale czasem w takich prostych słowach kryje się dużo prawdy. masz słodkiego synka i on da Ci siłę. pozdrawiam i trzymam kciuki

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję kochana takie słowa pomagają mi przedtrwać

    OdpowiedzUsuń